NIE USUWAMY FILTRÓW DPF / FAP

Brak filtra cząsteczkowego DPF / FAP bardzo łatwo sprawdzić bez większej wiedzy na ten temat !
Jak usuniesz filtr DPF  czy FAP  to na podjazdach lub przy mocniejszym naciśnięciu pedału gazu od razu widać czarną chmurę  !  Samochód po prostu kopci.
Służby wyposażone w dymomierze i czujniki PM bez problemu wykryją usunięty filtr. W konsekwencji zostanie zabrany dowód rejestracyjny, a kierowca zostanie ukarany mandatem karnym. W czasach permanentnej kontroli serwisantów stacji kontroli nie będzie łatwo go odzyskać bez odbudowy układu. Koszt odbudowy takiego układu może sięgnąć kilku, a nawet kilkunastu tysięcy złotych.
Pozostałe  metody sprawdzenia obecnościFILTRA cząsteczkowego:
* Wystarczy odpiąć któryś czujnik np. różnicy ciśnień, czujnik temperatury przed lub za filtrem.  W przypadku ” ominiętego układu” rozłączenie obwodu nie zgłosi błędu w sterowniku silnika i nie zapali się kontrolka uszkodzenia na desce wskaźników.
* Rura wydechowa auta bez filtra jest pokryta warstwą sadzy .
* Przy dodawaniu gazu nawet na postoju pojawia się czarny dym co przy działającym filtrze nie jest możliwe.
* Po podłączeniu urządzenia diagnostycznego widać jak na dłoni błędne parametry z czujników które po wyprogramowaniu filtra pokazują wartości niemożliwe.
Jednak najbardziej problemowa jest odbudowa takiego układu. Należy wgrać oryginalny program do sterownika silnika  który często jest niedostępny, wtedy zostaje tylko wizyta w serwisie i wgranie programu on-line z serwera producenta co sporo kosztuje nie mówiąc o samym koszcie zmontowania nowego filtra cząsteczkowego…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *